Skip to main content

ଭାରତରେ ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଯାନ - ଟ୍ରେଣ୍ଡ ଏବଂ ଭବିଷ୍ୟତ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ

ଭାରତରେ ଟେସ୍ଲାର ପ୍ରବେଶ ସହିତ ମହାମାରୀରେ କେଉଁଠାରେ ହଜିଯାଇଥିବା ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ କାରର ଗୁଜବ ଫେରି ଆସିଛି । ଯଦିଓ ଭୂଗୋଳରେ ତୀବ୍ରତା ବହୁତ ଭିନ୍ନ ହେବ, ତଥାପି ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଯାନ ଗ୍ରହଣର ଗତିକୁ ମନ୍ଥର କରୁଥିବା ମହାମାରୀ ବିଷୟରେ ସାମାନ୍ୟ ସନ୍ଦେହ ନାହିଁ | ବିଶେଷ କରି ଭାରତରେ ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ ଉପରେ ଗତି ଏବଂ ଧ୍ୟାନ ବଜାୟ ରଖାଯାଇପାରିଲା ନାହିଁ । ତୈଳ ମୂଲ୍ୟ ହ୍ରାସ ଆଭ୍ୟନ୍ତରୀଣ ଦହନ ଇଞ୍ଜିନ୍ ଯାନ ପାଇଁ ମାଲିକାନା ମୂଲ୍ୟ ହ୍ରାସ କଲା, ଇଭିର ଆକର୍ଷଣକୁ ହ୍ରାସ କଲା | ହ୍ରାସ ହୋଇଥିବା ଉପଭୋକ୍ତା କ୍ରୟ ଶକ୍ତି କେବଳ ନିଆଁରେ ଅଧିକ ଇନ୍ଧନ ଯୋଗ କଲା

ଚାହିଦା ଧାରା, ଯଦିଓ, ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବଜାରରେ ଅସଙ୍ଗତ ହୋଇଛି | ଉଦାହରଣ ପାଇଁ

  • ଚୀନରେ, ଚାହିଦା ପୁନରୁଦ୍ଧାର ଆଶା ଠାରୁ ଶୀଘ୍ର ଥିଲା ।
  • ୟୁରୋପରେ, ଗତି ସକରାତ୍ମକ ଏବଂ ନିର୍ଗମନ ନିୟମାବଳୀ ପାଇଁ ସରକାରୀ ଠେଲାପେଲା ବିକ୍ରି ବୃଦ୍ଧି କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟ |
  • ଅପରପକ୍ଷରେ, ଆମେରିକାର ବଜାର ସ୍ଥିର ବିକ୍ରୟ ଏବଂ ବଜାର ସେୟାରର ଲକ୍ଷଣ କ୍ରମାଗତ ଭାବରେ ସଙ୍କଟ ପୂର୍ବ ପରିସ୍ଥିତିଠାରୁ କମ୍ ଦେଖାଉଛି |

ଇଣ୍ଡିଆନ୍ ଅଟୋମୋଟିଭ୍ ମାର୍କେଟ୍ - ସ୍ନାପସଟ୍

ଭାରତୀୟ ଅଟୋମୋଟିଭ୍ ବଜାର ହେଉଛି ବିଶ୍ୱର ଚତୁର୍ଥ ବୃହତ୍ତମ, ଯାହା 6.5% ସିଏଜିଆରରେ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି ଏବଂ 2026 ସୁଦ୍ଧା 16-18 ଟ୍ରିଲିୟନ ଟଙ୍କା ଅତିକ୍ରମ କରିବ ବୋଲି ଆଶା କରାଯାଉଛି । କେବଳ ଭାରତରେ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ କାର୍ ବଜାର ୨୦୨୫ ସୁଦ୍ଧା ୫୦,୦୦୦ କୋଟି ଟଙ୍କା ହେବ, ତେଣୁ ଧ୍ୟାନ ଦେବା ଯୋଗ୍ୟ । ଇଭି ସ୍ପେସରେ ଷ୍ଟାର୍ଟ ଅପ୍ ପାଇଁ ଅଟୋମୋଟିଭ୍ ମିଶନ ପ୍ଲାନ୍ , ଫାଷ୍ଟର ଆଡପ୍ସନ୍ ଏବଂ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ଭେଇକିଲ୍ (ଫେମ୍ ), ଜିଏସଟି, ଇନକ୍ୟୁବେସନ୍ ସେଣ୍ଟର ଇତ୍ୟାଦି ଯୋଜନା ମାଧ୍ୟମରେ ସରକାର ବହୁତ ସମର୍ଥନ କରିଛନ୍ତି । ଏହା ବ୍ୟତୀତ ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଯାନ ପାଇଁ ଭିତ୍ତିଭୂମି ର ବିକାଶ ପାଇଁ ସରକାରୀ କ୍ଷେତ୍ର, ରେଳବାଇ ଏବଂ ଅନେକ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ମିଳିତ ହୋଇଛନ୍ତି । ଏତେ ବିଶାଳ ବଜାର ସମ୍ଭାବନା ଏବଂ ସକରାତ୍ମକ ସରକାରୀ ସମର୍ଥନ ନୁହେଁ ଅଟୋମୋଟିଭ୍ ଖେଳାଳିଙ୍କ ନଜରକୁ ଯିବା | ଦୁଇ ଚକିଆ ଯାନଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ପ୍ରିମିୟମ୍ ବିଳାସପୂର୍ଣ୍ଣ କାର, ଓଇଏମ୍ , ଯୋଗାଣକାରୀ ଏବଂ ମୋବିଲିଟି ସର୍ଭିସ୍ ପ୍ରୋଭାଇଡର୍ସ ଭାରତ ଉପରେ ବଡ଼ ବାଜି ଲଗାଇଛନ୍ତି । ସେମାନଙ୍କର ମୂଳ ବ୍ୟବସାୟ କିମ୍ବା ଅଧିଗ୍ରହଣରେ ବିନିଯୋଗ ମାଧ୍ୟମରେ, ସେମାନେ ସମସ୍ତେ ସେମାନଙ୍କର ଇଭି କ୍ଷମତା ନିର୍ମାଣ କିମ୍ବା ବୃଦ୍ଧି କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରୁଛନ୍ତି |
  • ଭୋଲଭୋ ଭାରତରେ ହାଇବ୍ରିଡ୍ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ କାରଗୁଡ଼ିକୁ ଏକତ୍ର କରିବାକୁ ଯୋଜନା କରିଛି, ଏବଂ ବିଳାସପୂର୍ଣ୍ଣ କାର ବିଭାଗରେ 2020 ସୁଦ୍ଧା ଏହାର ବଜାର ଅଂଶକୁ 10% କୁ ସ୍କେଲ୍ କରିବ |
  • ଚୟନିତ ଏମଜି ଡିଲରସିପରେ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ଯାନ ପାଇଁ ସୁପରଫାଷ୍ଟ ଚାର୍ଜର୍ ସ୍ଥାପନ କରିବାକୁ ଏମଜି ଟାଟା ପାୱାର ସହିତ ଭାଗିଦାରୀ କରିଛି |
  • ଓଲା ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ମୋବିଲିଟି ଇଟରଗୋ ବିଭି ଅଧିଗ୍ରହଣ କରିଥିଲା, ଯାହା ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ସ୍କୁଟରର ନିର୍ମାତା |
  • ଅପରପକ୍ଷରେ ଟାଟା ଅଟୋକମ୍ପ୍ ଏକ ବେଜିଂ ସ୍ଥିତ କମ୍ପାନୀ ପ୍ରେଷ୍ଟୋଲାଇଟ୍ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ସହିତ ଇଭି ଉପାଦାନ ବଜାରରେ ପ୍ରବେଶ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ମିଳିତ ଉଦ୍ୟୋଗରେ ସ୍ୱାକ୍ଷର କରିଛି।
ଅଟୋମୋଟିଭ୍ ଶିଳ୍ପ 2018 ର ତୃତୀୟ ତ୍ରୈମାସିକରୁ ମନ୍ଥରତାରେ ଥିଲା, ସିଓଭିଆଇଡି ଆମକୁ ଧକ୍କା ଦେବା ପୂର୍ବରୁ, ମୁଖ୍ୟତଃ ତରଳତା ଅଭାବ ଏବଂ ଦୁର୍ବଳ ଗ୍ରାହକଭାବନା ହେତୁ | ବର୍ତ୍ତମାନ, ମହାମାରୀ ପରେ, 2021 ରେ, ମାଇକ୍ରୋଇକୋନୋମିକ୍ କାରଣ ଏବଂ ଉପଭୋକ୍ତା ଆଚରଣ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେତୁ, ଉଭୟ ଓଇଏମ୍ ଏବଂ ମୋବିଲିଟି ଖେଳାଳିଆହ୍ୱାନର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେବେ |

ଦୁଇ ଚକିଆ ଯାନ ବିଭାଗ, ଯଦିଓ, ମହାମାରୀ ସମୟରେ ବହୁତ ଭଲ କରୁଥିବା ପରି ମନେ ହେଉଥିଲା | ଅକ୍ଟୋବର 2020 ସମୟରେ ଇଟି ଅଟୋ ଦ୍ୱାରା ରିପୋର୍ଟ କରାଯାଇଥିବା ୱାଇ-ଓ-ୱାଇ ଅଭିବୃଦ୍ଧିରେ ଘରୋଇ ବିକ୍ରିରେ 16.88% ବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ଘରୋଇ ଉତ୍ପାଦନରେ 40.14% ବୃଦ୍ଧି ଘଟିଛି । ଏହା ଏକ ଦୃଢ ଚାହିଦାକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ | ଏହି ଅଭିବୃଦ୍ଧିର ଏକ ଅଂଶ ଇ-କମର୍ସର ବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ଗ୍ରାମୀଣ ଏବଂ ଅର୍ଦ୍ଧ-ସହରାଞ୍ଚଳ ବଜାରରେ ଶେଷ ମାଇଲ୍ ବିତରଣ ଏବଂ ସହରାଞ୍ଚଳ ବଜାରରେ ଗ୍ରୋସରୀ, ଔଷଧ ଏବଂ ଖାଦ୍ୟ ବିତରଣର ଚାହିଦା ବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ଦାୟୀ କରାଯାଇପାରେ |

ଏହି ଛୋଟ ଫର୍ମାଟଗୁଡିକ (2-ଚକିଆ ଯାନ ଏବଂ 3-ଚକିଆ ଯାନ) ଆଭ୍ୟନ୍ତରୀଣ ଦହନ ଯାନ ଉପରେ ଇ-ଗତିଶୀଳତାରେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ମୂଲ୍ୟ ସୁବିଧା ପାଇବ | ଅଧିକ ସୁଲଭ ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତା-ଚାଳିତ ବିକଳ୍ପ ସୃଷ୍ଟି କରି ଓଇଏମ୍ ଏହି ବିଭାଗରେ ଅଭିବୃଦ୍ଧିକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରିବା ଉଚିତ୍ | ଫୋକସର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ବିନ୍ଦୁ ପରିସର ଏବଂ ବ୍ୟାଟେରୀ ଜୀବନର ଚିନ୍ତାଧାରାକୁ ସମାଧାନ କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟାଟେରୀ ଅଦଳବଦଳ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେବା ଉଚିତ୍ | ସନ୍ ମୋବିଲିଟି ପରି ଭାରତରେ କିଛି ଷ୍ଟାର୍ଟ ଅପ୍ ଏହି ଆହ୍ୱାନଗୁଡିକର ସମାଧାନ ପାଇଁ କାର୍ଯ୍ୟ କରିସାରିଛି ।

ଚାରି ଚକିଆ ଯାନ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରୁଥିବା ମୋବିଲିଟି ସର୍ଭିସ୍ ପ୍ରୋଭାଇଡର୍ସ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ଇଭି ଉପଯୋଗୀ ହେବ | ଅଭିବୃଦ୍ଧିକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରିବା ପାଇଁ ସେଲ୍ଫ-ଡ୍ରାଇଭ୍ ଭଡା, ଲିଜ୍ ଇତ୍ୟାଦି ପ୍ରବର୍ତ୍ତନ କରିବା ପରି ବ୍ୟବସାୟ ମଡେଲ୍ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ସେମାନଙ୍କୁ ଉଦ୍ଭାବନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ | ଇଭିଗୁଡିକ ଅପରେଟିଂ ଖର୍ଚ୍ଚ ହ୍ରାସ କରିବ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ବିଭ୍ରାଟ ବୃଦ୍ଧି କରିବ | ଏହା ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ସ ଏବଂ ଟେଲିମେଟିକ୍ସର ନିରବଚ୍ଛିନ୍ନ ଏକୀକରଣ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ଅନୁମତି ଦେବ |

ବଜାର ସମ୍ଭାବନାକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି, ଓଇଏମମାନେ ମଧ୍ୟ ସେମାନଙ୍କର ଇଭି ଉତ୍ପାଦନ କ୍ଷମତା ବିକାଶରେ ବିନିଯୋଗ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ | ଏହା ଆମକୁ ଯୋଗାଣ ଶୃଙ୍ଖଳାର ପ୍ରଶ୍ନକୁ ଆଣିଥାଏ | ଇଭି ଉପାଦାନଗୁଡିକ ଓଇଏମ୍ ପାଇଁ ବିଦ୍ୟମାନ ଯୋଗାଣକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଯୋଗାଇ ଦିଆଯାଇପାରେ କିମ୍ବା ହୋଇନପାରେ | ଏପରି ପରିସ୍ଥିତିରେ, ସେମାନଙ୍କୁ ବିଦେଶୀ ଦେଶରେ ଅବସ୍ଥିତ ନୂତନ ଯୋଗାଣକାରୀଙ୍କ ସହ ଚୁକ୍ତି କରିବାକୁ ପଡିବ | ସାଧାରଣତଃ ବିଶ୍ୱାସ ସୃଷ୍ଟି କରିବା ପାଇଁ ଏକ ଲମ୍ବା ଚୁକ୍ତିନାମା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଉଥିବାବେଳେ, ବ୍ଲକ୍ ଚେନ୍ ଏବଂ ଆଇଓଟି ପରି ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ସହିତ ଯୋଗାଣ ଶୃଙ୍ଖଳାକୁ ଡିଜିଟାଇଜ୍ କରିବାର ଏକ ଅନ୍ତର୍ନିହିତ ଆବଶ୍ୟକତା ଅଛି | ଏହା ଏହି ଓଇଏମ୍ ଗୁଡ଼ିକୁ ଖର୍ଚ୍ଚ ହ୍ରାସ କରିବା, ଚଞ୍ଚଳ ରହିବା ଏବଂ ପ୍ରକୃତ ସମୟ ଟ୍ରାକିଂ ମାଧ୍ୟମରେ ସେମାନଙ୍କର ଉତ୍ପାଦକତା ବୃଦ୍ଧି କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ, ଉତ୍ପାଦନ ଯୋଜନା ଆଡଜଷ୍ଟମେଣ୍ଟକୁ ସୁଗମ କରିବ, ସର୍ବୋତ୍ତମ ଇନଭେଣ୍ଟୋରୀ ସ୍ତର ବଜାୟ ରଖିବ ଏବଂ ବିତରଣ ସମୟସୀମା ପୂରଣ କରିବ | ଓଇଏମ୍ ଏବଂ ମୋବିଲିଟି ସର୍ଭିସ୍ ପ୍ରୋଭାଇଡର୍ସ ଙ୍କ ପାଇଁ ସହଯୋଗରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ଏବଂ ନୂତନ ସାମର୍ଥ୍ୟ ଆବିଷ୍କାର କରିବାର ଏହା ମଧ୍ୟ ଏକ ସୁଯୋଗ | ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଯାନ କ୍ରୟ ପୁନରୁଦ୍ଧାର ପାଇଁ ସମୟ ନେଇପାରେ, ଯେତେବେଳେ ବି2ବି ବିଭାଗ ବଢୁଛି ଏବଂ ଏହାର ଦୃଢ ଚାହିଦା ଅଛି | ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଗୋ-ଟୁ-ମାର୍କେଟ ରଣନୀତିକୁ ପୁନଃ କଳ୍ପନା କରିବାକୁ ପଡିବ କାରଣ ଅଧିକ ଭାରତୀୟ ଅନଲାଇନରେ ଏକ ଯାନ ପରି ଉଚ୍ଚ ମୂଲ୍ୟର ସାମଗ୍ରୀ କିଣିବାକୁ ଇଚ୍ଛୁକ | ଏକ ନିରବଚ୍ଛିନ୍ନ ସର୍ବଚ୍ୟାନେଲ୍ ଅଭିଜ୍ଞତା ହେଉଛି ବର୍ତ୍ତମାନ ଘଣ୍ଟାର ମୌଳିକ ଆବଶ୍ୟକତା ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଗ୍ରାହକମାନେ ସେମାନଙ୍କର କ୍ରୟ ଯାତ୍ରା ସମୟରେ ମୋଡ୍ ମଧ୍ୟରେ ଅସୁବିଧା ବିନା ସ୍ୱିଚ୍ କରିପାରିବେ | ଭାରତରେ ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଯାନର ଭବିଷ୍ୟତ ଆଶାଜନକ । ସରକାରୀ ସହାୟତାରେ, ଏକ ଯୁବ ଜନସଂଖ୍ୟା ଯାହା ଯାନ ସଦସ୍ୟତା ପରି ଅଭିନବ ବ୍ୟବସାୟ ମଡେଲ୍ ଗ୍ରହଣ କରିବ, ଏବଂ ଇ-କମର୍ସ ପରି ବ୍ୟବସାୟରେ ଦୃଢ ବି2ବି ଚାହିଦା, ସମସ୍ତ କାରଣ ଥିବା ପରି ମନେହୁଏ |

କିନ୍ତୁ ପ୍ରମୁଖ ଖଣ୍ଡଟି ହଜିଯାଇଛି - ଇଭିକୁ ଦକ୍ଷତାର ସହିତ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ସୁବିକଶିତ ଭିତ୍ତିଭୂମି |

Comments

Popular posts from this blog

An Empirical Analysis of Progress and Prospects of the Economy of Odisha State of India : A Literature Review

The literature on the economy of India's Odisha State offers insightful information on the state's past achievements as well as its prospects for future expansion. The state has historically shown encouraging growth rates, according to the research that is currently accessible, although there has been a discernible reduction in growth, especially in the primary sector. Concerns are raised over the state's economic future by this. 

ଓଡ଼ିଶାରେ ଡିଜିଟାଲ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତୀକରଣ: ଆହ୍ୱାନ ଓ ସୁଯୋଗ

ଭାରତ ସମେତ ବିଶ୍ୱର ବିଭିନ୍ନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଇଣ୍ଟରନେଟ ଏକ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଶକ୍ତି ପାଲଟିଛି । ଡିଜିଟାଲ୍ ଇଣ୍ଡିଆ ଅଭିଯାନ ଆରମ୍ଭ ହେବା ପରଠାରୁ ଓଡ଼ିଶାରେ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ବ୍ୟବହାର, ନିଯୁକ୍ତି ସୁଯୋଗ ଏବଂ ସୂଚନା ପ୍ରଯୁକ୍ତି ଶିଳ୍ପର ସମ୍ପ୍ରସାରଣ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି। ଭୌଗୋଳିକ ଅଞ୍ଚଳ, ଜଙ୍ଗଲ ଅଞ୍ଚଳରେ ମାଓବାଦୀ ବାହିନୀର ଉପସ୍ଥିତି ଏବଂ ସହରାଞ୍ଚଳ ଓ ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳ ମଧ୍ୟରେ ଡିଜିଟାଲ ବିଭାଜନ ସମେତ ବିଭିନ୍ନ କାରଣରୁ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ପ୍ରବେଶ ଚିନ୍ତାର କାରଣ ପାଲଟିଛି। ଅଧିକାଂଶ ସେବା ଏବେ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ଦ୍ୱାରା ପରିଚାଳିତ ହୋଇଥିବାରୁ ହିତାଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରଦ୍ୱାରରେ ସରକାରୀ ସେବାକୁ ଦ୍ରୁତ, ସହଜ, ଭରସାଯୋଗ୍ୟ ଓ ଶସ୍ତାରେ ଉପଲବ୍ଧ କରାଯାଉଛି। ଉଭୟ ସହରାଞ୍ଚଳ ଓ ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳରେ ଡିଜିଟାଲ ସେବାର ସାର୍ବଜନୀନ ଉପଲବ୍ଧତା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ଓଡ଼ିଶା ସରକାର ଡିଜିଟାଲ ଇଣ୍ଡିଆ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମକୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବାରେ ଦୃଷ୍ଟାନ୍ତମୂଳକ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତା ଦେଖାଇଛନ୍ତି - ତୁଷାରକାନ୍ତି ବେହେରା, ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ସ ଓ ଆଇଟି, କ୍ରୀଡ଼ା ଓ ଯୁବସେବା ଓ ଗୃହ ରାଷ୍ଟ୍ରମନ୍ତ୍ରୀ  ଉପଲବ୍ଧ ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ, ଜାତୀୟ ହାରାହାରି ୩୮.୦୨ ଥିବା ବେଳେ ଓଡ଼ିଶାରେ ପ୍ରତି ୧୦୦ ଜଣରେ ମାତ୍ର ୨୮.୨୨ ଜଣ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ଉପଭୋକ୍ତା ଅଛନ୍ତି। ରାଜ୍ୟରେ ମୋଟ ୧୨.୧୮ ନିୟୁତ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ଉପଭୋକ୍ତା ଅଛନ୍ତି, ଯେଉଁଥିରେ ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳରେ ୫.୬୭ ନିୟୁତ ରହିଛନ୍ତି। ୨୦୧...

ଭାରତ ଏବଂ ମଧ୍ୟମ ଆୟ ଜାଲ

ମଧ୍ୟମ ଆୟ ଜାଲକୁ ବୁଝିବା ପାଇଁ ଆମକୁ ପ୍ରଥମେ ବୁଝିବା ଆବଶ୍ୟକ ଯେ ମଧ୍ୟମ ଆୟ ଅର୍ଥନୀତି କ'ଣ । ମୁଣ୍ଡପିଛା ମୋଟ ଜାତୀୟ ଆୟ ଉପରେ ଆଧାର କରି, ବିଶ୍ୱ ବ୍ୟାଙ୍କ ଅର୍ଥନୀତିକୁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବ୍ୟାପକ ବର୍ଗରେ ଶ୍ରେଣୀଭୁକ୍ତ କରେ: ଅର୍ଥନୀତି ବର୍ଗୀକରଣ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ମୁଣ୍ଡପିଛା ଜିଏନଆଇ ସୀମା ଏବଂ ଯୁକ୍ତରାଷ୍ଟ୍ର ଆମେରିକା, ବ୍ରିଟେନ, ଚୀନ୍ ଏବଂ ଭାରତ ଗ୍ରାଫରେ ଚିତ୍ରିତ ହୋଇଛି: ମଧ୍ୟମ ଆୟ ଜାଲ କ'ଣ? ଏହା ଦେଖାଯାଇଛି ଯେ ନିମ୍ନ ଆୟ ଅର୍ଥନୀତି ବନ୍ଧନୀରେ ଥିବା ଦେଶଗୁଡିକ ଦ୍ରୁତ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଅନୁଭବ କରନ୍ତି କିନ୍ତୁ ଯେହେତୁ ସେମାନେ ମଧ୍ୟମ ଆୟ ଅର୍ଥନୀତି ବନ୍ଧନୀରେ ପହଞ୍ଚିଛନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କର ଅଭିବୃଦ୍ଧି ସ୍ଥିର ହୋଇଯାଏ ଏବଂ ସେମାନେ ଏକ ଉଚ୍ଚ ଆୟ ଅର୍ଥନୀତି ବନ୍ଧନୀକୁ ଯିବାକୁ ସକ୍ଷମ ନୁହଁନ୍ତି | ଆର୍ଜେଣ୍ଟିନା, ବ୍ରାଜିଲ, ମେକ୍ସିକୋ, ରୁଷିଆ ଏବଂ ଦକ୍ଷିଣ ଆଫ୍ରିକା ଭଳି ଦେଶ ଉଚ୍ଚ ମଧ୍ୟମ ଆୟ ବର୍ଗରେ ଦୀର୍ଘ ଦିନ ଧରି 'ଫସି ରହିଛନ୍ତି' । ଚୀନ୍, ମୁଣ୍ଡପିଛା ପ୍ରାୟ ନଅ ହଜାର ଆଠ ଶହ ଡଲାରର ଜିଏନଆଇ (GNI) ସହିତ, ବର୍ତ୍ତମାନ ଏହି ଗୋଷ୍ଠୀରେ, ମଧ୍ୟମ ଆୟ ଜାଲରୁ ବାହାରିବାର ସମ୍ଭାବନା ଅଧିକ ଥିଲା, କିନ୍ତୁ COVID-19 ମହାମାରୀ ହେତୁ ଜାଲ ଭାଙ୍ଗିବା ବର୍ତ୍ତମାନ କଷ୍ଟକର | ଭାରତ "ଫସିଯିବ" କି? ଭାରତର ଅର୍ଥନୈତିକ ସର୍ବେକ୍ଷଣ ରେ ଭାରତ ମଧ୍ୟମ ଆୟ ଜାଲରେ ପ୍ରବେଶ କରିବାର ସମ୍ଭାବନା ଉପରେ ...